top of page

Käännekohta

Tänään (15.5.) Kristuspäivän rukousaallossa koin ilmestyksen. En nähnyt enkeleitä enkä kuullut ääntä taivaasta mutta tulin sisäisesti vakuuttuneeksi, että Jumalan suunnitelmissa on tapahtunut käänne. Käänne parempaan. Käänne Hengen vuodatukseen. Käänne heräämiseen. Jumala on kurittanut meitä sallimalla syystä tai toisesta koronaviruksen tulla maailmaan. Se on pakottanut meidät pysähtymään ja kääntymään hänen puoleensa; tekemään parannusta ja rukoilemaan anteeksiantoa. Niin vaikeudet usein toimivat - ne ovat tarpeen, jotta emme turvaisi itsemme vaan Jumalaan. Nyt kuitenkin koen, että Jumalan suunnitelmissa on käännekohta. Nyt on tullut hetki, jolloin hän haluaa vuodattaa Pyhän Henkensä kaiken lihan päälle. Taivas on auki. Saamme rohkeasti uskossa pyytää herätyksen sateita ja odottaa, että hän vastaa pian. Oikeastaan aavistan, että Hengen uusi vuodatus on jo alkanut. Enää ei ehkä tarvitse edes odottaa vaan saamme kiitoksen kanssa julistaa uutta Hengen aikakautta. Se on jo alkanut! Psalmissa 103 sanotaan: "Anteeksiantava ja laupias on Herra. Hän on kärsivällinen ja hänen armonsa on suuri. Ei hän iäti meitä syytä, ei hän ikuisesti pidä vihaa. Ei hän maksanut meille syntiemme mukaan, ei rangaissut niin kuin olisimme ansainneet. Sillä niin kuin taivas on korkea maan yllä, niin on Herran armo suuri niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä. Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meidän syntimme. Niin kuin isä armahtaa lapsiaan, niin armahtaa Herra niitä, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä. Hän tuntee meidät ja tietää meidän alkumme, muistaa, että olemme maan tomua." Hoosean kirjan luvussa 6 sanotaan: "Tulkaa, palatkaamme Herran luo! Hän on raadellut, mutta hän myös parantaa, hän on lyönyt, mutta hän myös sitoo haavat. Vain päivä tai kaksi, ja hän virvoittaa meidät, kolmantena päivänä hän nostaa meidät ylös, ja niin me saamme elää ja palvella häntä. Ottakaamme opiksemme, pyrkikäämme tuntemaan Herra! Hän tulee, se on varmaa kuin aamun koitto. Hän tulee kuin sade, kuin kevätsade, joka kastelee maan." (Ps. Jätän tämän sanan jokaisen itsensä ja seurakunnan arvioitavaksi. Itse koen näin mutta aika näyttää, oliko "profetiani" oikea.)

334 views0 comments

Recent Posts

See All

Kutsumus on sivu elämänkirjassa

Psalmissa 139 sanotaan, että ”sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut”. Jo tuolla hetkellä Jumala on istuttanut meihin kutsumuksen. Kutsumus on siis jotakin, mitä o

Elätkö kutsuasi todeksi?

Oma kutsumushetkeni on porautunut lähtemättömästi mieleeni. Olin noin 17-vuotias aktiivinen seurakuntanuori. Eräänä päivänä kesäteologi sanoi yllättäen, että minusta voisi tulla hyvä pappi. Ajatus tun

bottom of page